30 Aralık 2012 Pazar

bana bir şeyler söyle de silkelenebileyim artık...

  Tüm derslerden konu eksiklerim var , matematikten 4-5, türkçeden 4-5, coğrafyadan 4-5, tarihden 1-2 konu biliyorum adam akıllı , sınava ikinci sene girmeme rağmen hala kafamı adamakıllı toparlayıp , , "yapacam ulan" diye karar alıp oturamadım şu masanın başına, çalışmadım., "yapacam ulan" diye karar alıp oturamadım şu masanın başına, çalışmadım. Hep bir boşverme, hep bi savurganlık.
artık bi sınır noktasındayım.
şurada kaldı 3 ay.
lys yi son 2 aya bırakmayın göte gelirsiniz vs gibi yazıları okudukça iyice moralim bozuluyor. kendi kendime "ygs zaten 3 ayda anca yetişir, bi de 2 aya lys sıkışmaz cidden" diyip gene boşluyorum.
bana bir şeyler söyle de silkelenebileyim artık...

--------------

1)3 Ay kaldıysa daha iyi desem yeridir.Bir kere adamakıllı öğrenirsin konuları, bu işi hallledersin. Öğrenciler bir konuyu kaç defa öğrenir unutur , uğraşır debelenirler.Sen tek bir kere öğrenip , 3 sene yatıp sadece son sene çalışıp da boğaziçi kazananlar gibi olabilirsin. Şunu düşün yazılıya 1 ay öncesinden çalışır mısın? Çalışmazsın çünkü unutursun herşeyi büyük ihtimal.
2) Çoğu öğrenci konuları biliyorum ama yapamıyorum gibi sıkıntılarla gelir , sen konuları bilmediğini itiraf etmişsin. Eksik tarafını görmen , gelişime açık olduğunu gösterir. Her zaman eksiğini gör.
Konuları bilmiyorsun , çalışmamışsın , kendine şans vermemişsin bu zamana kadar , öyleyse neden yeri geldiğinde kendine haksızlık ediyorsun?Sen daha kendi Kanatlarının büyüklüğünü bilmiyorsun."Açılmamış kanatların büyüklüğü bilinemez"

3)Ygs ile Lys Konu olarak %60 aynı , çalışırken bir taşta iki kuş vurduğunun farkında ol.Ygs den çok yüksek bir net yamanın yanında , lys nin %60 ını da halletmiş olacaksın. İnsan isterse bir haftaya bile neler sıkışır...

4) Düşün , ileride tanışacağın her insan , kız arkadaşın da dahil , ailen akrabaların , arkadaşların , kurum ve kuruluşlar herkes seni değerlendirirken bakacakları birşey var. Belki istediğin meslek öss yolundan geçmiyordur bilemiyorum , ama öss derecesi yapıp da üniversiteye gitmiyorum ulan diyebilmek var. Düşün babalarımızı bile sınav sonucuyla yargılayabiliyoruz , öğretmenlerimize bile "en kötü ihtimal öğretmen olurum diyen arkadaşlarımız var." Yol göstermediler bize , bilmiyorduk önemini derler. Ben çok insanlarla tanıştım , hayat zor ; çok klasik oluyor ama hepsi okuyun abisi okuyun diye girdi cümleye...

5) Şimdi otur kafanı dinle ,  çocukluğunu düşün , geleceğini düşün , hayal kur.Bu sınavı kazanmak için gerekçelerini düşün sonra  Kendi başarı hikayeni yaz.herkese göster. otur ve somut birşeyler yap. kitaplarını indir raflardan , ser önüne , aç karıştır tertemiz sayfalarını , sayfa sayılarına bak , soru sayılarına bak , hangisini ne zaman çözeceğini planla . kendine bir ya da birkaç slogan seç.

6) Ve unutma. Unutmamak için her hafta kafanı tekrar toparla . Ne yapacaktım ben de? Ve devam et, başladığın işi bitir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder